مرکز مشاوره ، برنامه ریزی و اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی ( دیپلم / پیش دانشگاهی / کاردانی / کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا ) در داخل و خارج از کشور

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

مناطق زیبای طبیعی در کنار سازه های بدیع انسانی جاذبه های گردشگری بسیاری از نقاط جهان به شمار می رود. در زیر 10 مکان جالب و عجیب جهان  که هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می کند مشاهده می کنید.

 

1-رستوران زیر دریایی، جزیره ی رنگالی در کونراد مالدیو


غذای خود را در عمق 5 متری از سطح اقیانوس و بر روی صخره های مرجانی میل کنید. رستوران ایتا که به سبک آکواریوم طراحی شده تنها رستوران زیر دریایی است که کاملاً از شیشه ساخته شده و میهمانان این رستوران می توانند در حین صرف غذا از تماشای مناظر زیر آب به طور 360 درجه، لذت ببرند. منوی غذا ها در رستوران ایتا که در زبان محلی به معنی مروارید است، ترکیبی از غذا های بومی مالدیو و غذا های غربی را ارائه می کند که ایده ی جالب و جدیدی را ایجاد کرده است. صرف غذا در این رستوران تجربه ی منحصر به فردی خواهد بود چرا که حالا انسان درون تنگ ماهی قراردارد

 

جهت مشاهده ادامه مطلب بر روی گزینه ادامه مطلب کلیک فرمایید .



:: موضوعات مرتبط: معرفی مناطق دیدنی , مناطق دیدنی و گردشگری جهان , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه گردشگری , مکانهای جالب دنیا , رستوران زیر دریا , 10 مکان جالب دنیا , دیدنی ها , اسرار جهان هستی ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : چهار شنبه 20 شهريور 1392

هدف
هدف از ارائه این دوره و این رشته در دانشگاهها تربیت نیروی متخصصی است که بتوانند به اکتشاف و ارزیابی ذخایر معدنی ، روش های استخراج بهینه و ارزیابی سیستم های نگهداری زیر زمینی یا روزمینی در طول مدت بهره برداری از معدن بپردازند .
معدنکاری و استفاده از مواد معدنی قدمت هزار ساله دارد یعنی از زمانی که بشر طلا را در معادن روباز ویا در رودخانه‌ها کشف و با وسایل ابتدایی استخراج کرد ،به معدنکاری پرداخت.
کاری که در آن زمان با وسایل ابتدایی و هزینه کم امکان پذیر بود و به همین دلیل نیاز به دانش و تخصصی خاص نداشت. اما امروزه معدنکاری، حرفه‌ای بسیار پیچیده و پر هزینه است.چرا که اکنون معدن‌ها عمیق‌تر،لایه‌های غنی تهی‌تر و عیار فلز کانه‌ها کمتر شده است و در مواردی ذخایر نفت و کانه‌های طلا،نقره،جیوه و حتی آهن کاملا از بین رفته است و به همین دلیل بر خلاف گذشته که گاه افراد عامی با یک بیل و کلنگ و چند دینامیت به سراغ معادن می‌رفتند و موفق به کشف ذخایر غنی معدنی می‌شدند، امروزه مکتشفین و کارشناسان معادن هر کشور برای کشف و استخراج مواد معدنی باید مجهز به دانشی باشند که در رشته مهندسی معدن تدریس می‌شود.
رشته‌ای که به اکتشاف و ارزیابی و ذخایر معدنی، روش‌های استخراج بهینه و ارزیابی سیستم های نگهداری زیرزمینی یا رو زمینی در طول مدت بهره‌برداری از معدن می‌پردازد.
مهندس معدن در گرایش اکتشاف پس از کشف معدن،نوع و شکل مواد معدنی را تعیین کرده و به ارزیابی اقتصادی،میزان ذخیره و همچنین چگونگی استخراج منابع معدنی می‌پردازد.اما مهندس معدن گرایش استخراج در اموراستخراج،بهره‌برداری و اداره قسمت‌های مختلف معادن،حفاری ،نگهداری،حمل ونقل و تهویه‌معادن فعالیت می‌کند.
به عبارت دیگر مهندسی معدن گرایش استخراج شامل عملیات حفاری و آتشباری به منظور خرد کردن سنگ،بارگیری و باربری و در اغلب اوقات سنگ شکنی به منظور رساندن ابعاد ?کان سنگ? به اندازه مناسب است. این عملیات می‌تواند در معادن روباز،زیرزمینی و در موارد محدودی در دریا انجام گیرد.
البته نباید تصورکرد که مهندسی معدن تنها محدود به اکتشاف و استخراج معدن می‌شود بلکه قلمرو فعالیت این رشته بسیار وسیع تر از کار در معدن است. برای مثال یک مهندس معدن می‌تواند به اکتشاف ساختاری بپردازد.یعنی به منظور اطلاع از وضعیت زمین یک سری تحقیقات و عملیات زمین شناسی انجام دهد که این کار برای ساختن یک ساختمان بزرگ، شهرک،کارخانه و یا ایجاد راه‌ها و بزرگراه‌ها ضروری می‌باشد چون باید در آغاز از ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی زمین مورد نظر اطلاع داشت و سپس بر اساس آن ساختمان را طوری ساخت که نشست نا متقارن نکرده و پی طبیعی آن بتواند باری را که برآن وارد می‌شود را تحمل کند.

جهت دیدن بقیه مطالب بر روی گزینه ادامه مطلب کلیک کنید

 

جهت مشاوره و ثبت نام در این رشته با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید :

021-22014138    و  09127108861  و 09362800260

سامانه 24 ساعته پیامکی موسسه : 10009127108861

 



:: موضوعات مرتبط: فنی و مهندسی , مهندسی معدن , ,
:: برچسب‌ها: مهندسی معدن , کارشناسی مهندسی معدن , ارشد مهندسی معدن , شرح مهندسی معدن , کنکور مهندسی معدن , رشته دانشگاهی مهندسی معدن , مشاور تحصیلی , مشاوره و ثبت نام رشته مهندسی معدن , دانشجوی مهندسی معدن , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : چهار شنبه 15 شهريور 1392
موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه

Free SEO Tools

مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه