مرکز مشاوره ، برنامه ریزی و اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی ( دیپلم / پیش دانشگاهی / کاردانی / کارشناسی / کارشناسی ارشد / دکترا ) در داخل و خارج از کشور

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

اگر گوشیتون از سیستم عامل Android استفاده میکنه میتونین اندروید گوشیتون رو آپدیت کنین و آخرین ورژن این سیستم عامل رو گوشیتون نصب کنین ، اگر اینکار رو قبلاً انجام دادین که فبها ، و اگر انجام ندادین و تمایل دارین آپدیتش کنین ، آپدیت گوشیتون رو چک کنین

حجمش 508.78 مگابایت هست و چند ساعت طول میکشه تا دانلود بشه
setting -> About device -> software update

در هر صورت صلاح گوشی خویش ، مهندسان دانند!!!

بعد از نصب آپدیتها ، عملکرد و سرعت گوشی بطرز چشمگیری ارتقاء و افزایش پیدا میکنه .



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار موبایل ، تبلت , فناوری اطلاعات (IT) , موبایل ، تبلت ( معرفی ) , موبایل ، تبلت ( نرم افزار ) , ,
:: برچسب‌ها: مشاوره تحصیلی , آپدیت اندروید , موبایل , نرم افزار موبایل , سیستم عامل موبایل و تبلت , بروز زسانی موبایل , ترفندها , آموزش نکات کلیدی موبایل , مشاوره تحصیلی , مشاوره تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : چهار شنبه 2 شهريور 1393
.

ستگاه کنترل سرعت خودرو در ایران ساخته شدکمتر از 5 دقیقه ترکیده !؟

شادترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان
جستجوی همراه گوگل با غیرانگلیسی زبانان مهربان‌تر شد

اجرای برنامه‌های آیفون روی اندروید ممکن شد
هوشمند‌هایی برای گوشی‌ اولی‌ها

ابداع روش جدید برای هک کردن محبوبترین برنامه‌های همراه
اولین تاتو‌ی پوستی که بر‌ایتان باتری شار‌ژ می‌کند
اولین صفحه کیبورد دنیا که با آن همه وسایل کنترل می شوند
ارتباط بین برگه های یک فایل اکسل
ریش‌تراش کاغذی قابل بازیافت هم ابداع شد
با چه صورتی، چه قضاوتی می‌شویم؟

کشف قدیمی‌ترین شیء فلزی خاورمیانه

چگونه می‌توان در یک مشاجره پیروز شد؟

ارائه طرح هواپیما - بالگرد ترکیبی + تصاویر



:: موضوعات مرتبط: اخبار ( News ) , فناوری اطلاعات (IT) , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: اخبار دنیای کامپیوتر , اخبار فناوری و اطلاعات , اخبار مهم , کامپیوتر , تصاویر هواپیما , مشاوره تحصیلی رشد دانش , مشاور تحصیلی , مشاور تحصیلی , مشاوره تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : چهار شنبه 5 شهريور 1393
.

افکار و اعمال وسواس گونه بسیار زیاد هستند.  در ارتباط با  مسایل جنسی هم افکار و اعمال وسواس گونه زیادی در موارد مختلف وجود دارد که  هم می تواند انحراف باشد و هم اختلال. که شاید تفکیک آنها در اینجا اهمیت  زیادی برای ما نداشته باشد (البته همه آنچه که در اینجا گفته می شود بر  اساس تجربیات بالینی است). انواع وسواس جنسی که از نظر کمیت و کیفیت در  افراد متفاوت بسیار متفاوت است.  تنوع وسواس گونه در ایجاد ارتباط  جنسی با  افراد متفاوت از جنس مخالف که پس از آن فرد احساس  گناه و ناراحتی و  پشیمانی می کند. این افراد گاهی اوقات رابطه را تا حدی پیش می برند ولی پس  از آن بدون انجام کاری عقب نشینی می کنند. گاهی اوقات فردی فقط وسواس بیان  کلمات جنسی را دارد. انواع دیگر وسواس جنسی، وسواس افکار جنسی در هنگام  صحبت با جنس مخالف یا حتی موافق می باشد. یکی دیگر از انواع وسواس جنسی خود  ارضایی می باشد و غیره.

یکی  از عوامل  این اختلال افسردگی است. به هرحال همچون دیگر اختلالات  روانی-جنسی،  مشاوره روانشناسی و هیپنوتیزم درمانی (هیپنوتراپی) بهترین روش  درمان این اختلال می باشند.

 

اختلالات جنسی و انحرافات جنسی و هیپنوتیزم درمانی:

 

 

 

تعریف اختلالات جنسی:

 

اختلالات جنسی را می توان به نوعی یک ناتوانی جنسی در مقاربت جنسی موفق با شریک جنسی خود تعریف نمود. که از نظر کیفی یک اختلال با اختلال جنسی دیگر متفاوت است. برای مثال فردی که دارای زود انزالی جنسی است ممکن است قادر به مقاربت جنسی باشد. اما در به رضایت رساندن شریک جنسی خود ناتوان باشد. ولی کسی که به هر دلیلی در هنگام مقاربت در نعوظ جنسی (مردان) ناتوان است این ناتوانی جنسی با ناتوانی در به اوج لذت جنسی رساندن شریک جنسی خود بسیار متفاوت می باشد. انواع اختلالات جنسی عبارتند از: ناتوانی در نعوظ (erection disability) ، اختلالات انزال، مانند زود انزالی، دیر انزالی، بی میلی جنسی، سرد مزاجی جنسی، درد جنسی (واژینیسم)، فوبی جنسی و یا ترس جنسی (ترس از مقاربت که بیشتر مخصوص خانم ها می باشد) و .... .

تعریف انحراف جنسی:

انحراف جنسی یک اختلال جنسی است که تمایلات جنسی فرد خارج از چارچوب رابطه جنسی طبیعی باشد. برای مثال تمایلات جنسی همجنس خواهانه (به جز افرادی که دارای نقص جسمانی می باشند)، خود ارضایی، مازوخیسم جنسی یا خود آزاری جنسی، سادیسم جنسی یا دیگر آزاری جنسی، فتیشیزم یا شئ پرستی جنسی (لذت جنسی از پای جنس مخالف و اشیا مرتبط)، حیوان خواهی یا زوفیلیا، کودک آزاری یا پدوفیلیا، مبدل پوشی یا ترنسوتیزم، خود نمایی جنسی یا اگزیبیشنیزم، چشم چرانی یا تماشاگری جنسی یا وویریسم  اسکوپوفیلیا و ... .

علل اختلالات و انحرافات جنسی:

بطور کلی علت همه اختلالات و انحرافات جنسی در صورتی که مشکل جسمانی و پزشکی خاصی وجود نداشته باشد بر میگردد به عوامل روانی و تجربیات تلخ و یا شیرین گذشته فرد. بطور کلی یکی از عوامل مهم اختلالات و حتی انحرافات جنسی عامل افسردگی است (این اظهار نظر با توجه به تجربیات بالینی بسیار زیادی است که تا کنون با افراد مختلفی از این دسته بدست آمده است). به اعتقاد من همانطور که در بخش افسردگی گفته شد افسردگی یک پریشانی روانی است که می تواند هم در رفتار و افکار و احساسات فرد آشکار باشد و یا می تواند بصورت پنهان وجود داشته باشد (مثلا چرا یک فردی که کاملا سرحال و با نشاط است ناگهان میبینیم یکروز بعد خود کشی کرده). بنابراین بسیاری از مشکلات و اختلالات رفتاری و ذهنی در ذهن عامه مردم و حتی شاید بسیاری از متخصصین علوم رفتاری و روانشناسی که  آنرا افسردگی نمی دانند اما در واقع علامتی از افسردگی باشد که فرد آن را دارا می باشد. برای مثال  فردی که دچار افسردگی است این افسردگی حالات بی حوصلگی، بی حالی، لذت نبردن از زندگی و ... و همچنین بی میلی و یا مشکلات جنسی (که فرد آنرا افسردگی نمیداند) را بهمراه دارد. دومین عامل اختلالات  و انحرافات جنسی بر می گردد به تجربیات دوران گذشته.تجربیات دوران گذشته در سرنوشت فرد بسیار اثر گذار است. چند مثال برای تفهیم مطلب. پسر بچه چهار ساله ای که در کف اتاق دراز کشیده ناگهان پاهای خواهر خود و ناخن های لاک زده او را می بیند و برایش جذاب و زیبا بنظر می رسد  و آن را می بوسد و یا لیس می زند. این پسر بچه چهار ساله در سن سی سالگی با مشکل فتیشیزم و یا پا پرستی که برایش مشکلات زیادی در ارتباط با جنس مخالف فراهم نموده برای درمان مراجعه می کند که  علایمی  از افسردگی را نیز بهمراه داشت. مردی با همسر خود دچار اختلافات  خانوادگی و نزاع می شود. و پس از مدتی مجددا با هم آشتی می کنند. اما پس از آن بطور کلی تمایل جنسی خود را به همسرش از دست می دهد. جالب اینکه پس از  مدتی با خانمی آشنا میشود و با او ازدواج می کند بدون هیچگونه مشکلی. اما پس از مدتی مجددا بعد  از یک مشاجره و نزاع توان جنسی خود را از دست می دهد. و بسیاری از موارد مشابه دیگر:

پیآمدهای اختلالات و انحرافات جنسی:

پیامدهای این اختلالات با توجه به مسایل فرهنگی و شخصیتی و یا به عبارتی از فرهنگی به فرهنگ دیگر و از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد. بطور کلی پیآمدهای اختلالات و انحرافات جنسی باعث افسردگی و حالات روانی مرتبط با آن ، روابط اجتماعی مختل، فرو پاشی کانون گرم خانواده، و مشکلات کاری ویا آینده ای گنگ و تاریک برای آن فرد می گردد.  برای مثال فردی که دارای تمایلات همجنس خواهانه است  ممکن است درفرهنگی دچار افسردگی گردد اما درفرهنگ دیگری دچار چنین اختلال عاطفی نگردد. و همینطور در موارد دیگر.

 

درمان اختلالات و انحرافات جنسی با هیپنوتیزم درمانی(هیپنوتراپی):

تمامی اختلالاتی که منشاء روانی دارند بوسیله هیپنوتیزم یا هیپنوتراپی و مشاوره روانشناسی و روان درمانی قابل درمان میباشند. همچنین همه اختلالات و انحرافات جنسی همچون ناتوانی جنسی، زود انزالی، دیر انزالی و عدم انزال، بی میلی و سرد مزاجی جنسی ،عدم ارگاسم، ترس یا فوبی جنسی، واژنیسم یا درد جنسی، همچنین انحرافات جنسی مانند تمایلات همجنس گرایانه، وسواس جنسی، فتیشیزم جنسی، مازوخیسم جنسی، سادیسم  جنسی، و غیره  که منشاء  روانی دارند نیز قابل درمان هستند.

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار ( News ) , سلامت و پزشکی , مقالات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: مقالات روانشناسی , پالایش یا فیلتر ذهنی , روان شناسی , دلهره , خشم , افسردگی , وسواس , اختلالات شخصیتی , خودباوری , بیماریهای روان تنی , اسکیزوفرنی , کمرویی , تلقین پذیری , مرکز مشاوره تحصیلی رشد دانش , اختلالات جنسی و انحرافات جنسی و هیپنوتیزم درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 3 شهريور 1393
.

راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از ببیماریهای مزمن

بیماری جسمی مزمن و صعب العلاج برای بیمار و خانواده او به منزله یک بحران است و آنها باید راهکارهای مقابله با این بحران را بیاموزند و به درستی به کار برند .

اگر مشکلات و اختلالات روانی بیمار مزمن جسمی به مدت طولانی ادامه پیدا کند موجب وخامت بیماری جسمی او می گردد و روند درمان را با اشکال مواجه می سازد و مانع از تأثیر روشهای درمانی می شود . به کار گیری روشهای زیر موجب ارتقاء سلامت روان بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن می گردد و به آنان کمک می کند  تا بتوانند وضعیت جسمانی خود را بپذیرند و با آن سازگار شوند . انجام اقدامات زیر به بیمار ، خانواده ، اطرافیان و مراقبین بیمار توصیه می شود  :

1-پذیرش بیماری :

بیمار نقص ها و ناتوانیهای خود را که بعلت بیماری به وجود آمده بپذیرد و بداند که نمی تواند مانند زمان قبل از بیماری پرانرژی ، پرقدرت و  سریع باشد و توان جسمی او در برخی زمینه ها دچار محدودیتهایی شده است . هراندازه  بیمار بیشتر به وضعیت بیماری خود آگاه و هشیار باشد و آن را بپذیرد و هراندازه اطلاعات بیشتری در مورد بیماری خود کسب کند به همان اندازه بیشتر می تواند با پزشک خود در مراحل درمان همکاری کند و به بهبود خود کمک نماید . عدم پذیرش بیماری ، انکار کردن و کتمان آن موجب می شود تا نتواند از خدمات درمانی مناسب و به موقع استفاده کند و این امر منجر به وخامت بیماری او می شود .

بیمار مبتلا به اختلال جسمی مزمن یاد بگیرد که چگونه تا آخرعمر خود با این بیماری زندگی کند و علی رغم علائم ناتوان کننده بیماری خود بتواند با موقعیتهای مختلف زندگی مواجه شود .


2-انتظارات واقع بینانه :

بیمار بتواند انتظاراتش را از خود و بیماریش تعدیل نماید و دیدگاههای آرمانی و دور از واقعیت راجع به وضعیت خود نداشته باشد . او انتظارات خود را با وضعیت فعلی بیماری و جسم خود مطابقت دهد و با در نظر گرفتن محدودیتها و ناتوانی هایش از خود انتظار داشته باشد . بیمار تعیین کند که با توجه به وضعیت فعلی بیماری ، از خود چه انتظاری دارد .


3-پذیرش درمان ( درمان بیماری جسمی ) :

بیمار در وهله اول سعی کند برنامه ریزی مناسب و دقیق برای درمان خود داشته باشد . بیمار به پزشک خود و توانایی او در طبابت اطمینان داشته باشد و توصیه های درمانی اورا بپذیرد و اجرا کند . سعی کند با پزشک خود در اجرای روشهای درمانی همکاری کند و به نتایج درمان امیدوار باشد .


4-مشاوره و روان درمانی :

بیمار از یک مشاور یا روان شناس برای حل مشکلات روانی خود کمک بگیرد و از راهکارهای او برای سازگاری با بیماری خود استفاده نماید . درمانگر به بیمار کمک می کند تا بیماری و وضعیت جسمانی خود را بپذیرد . نسبت به خود احساس خوب و تصویر ذهنی مثبتی داشته باشد . همچنین به بیمارکمک می کند تا به خود باوری برسد ، احساس کفایت و کارآمدی در زندگی داشته باشد و اعتماد به نفس و عزت نفس او تقویت گردد.

علاوه براین خانواده و مراقبین بیمار در صورت لزوم تحت مشاوره و رواندرمانی توسط مشاور یا روان شناس قرار بگیرند . از آنجا که شرایط دشوار بیماری فرد می تواند وضعیت جسمی و روانی اعضای خانواده او را تحت تأثیر و مورد آسیب قرار دهد ، افراد خانواده بیمار باید همانطور که به مراقبت و حمایت از بیمار توجه دارند ، مراقبت سلامت جسمی و روانی خود باشند و سعی کنند از بروزاختلالات روانی در خود و بیمارشان پیشگیری نمایند .


5-درمان روانپزشکی :

در صورت لزوم بیمارو اعضای خانواده او به روانپزشک مراجعه کنند و با نظر روانپزشک جهت کنترل اختلالات روانی خود داروهای روانپزشکی مصرف نمایند .


6-مراقبت صحیح و مناسب از بیمار :

یکی از مهمترین وظیفه اطرافیان بیمارمزمن کمک به درمان بیمار ، مراقبت از بیمار از نظر بهداشت فردی ، تغذیه ، مصرف دارو و توجه به علائم و روند پیشرفت بیماری اوست . آنها  مراقب باشند تا بیمار بر اثر افکار خودکشی به خود آسیب نرساند .علاوه بر این اطرافیان وظیفه  تأمین آرامش خاطر و کاستن از اضطرابها و فشارهای روانی بیمار را بر عهده دارند . آنها نباید بیمار را سرزنش کنند و هرگز نباید با او بدرفتاری نمایند . آنها نباید وضعیت بیماری او را وحشتناک و بغرنج جلوه دهند و بیماررا بترسانند. همچین افراد خانواده باید سعی کنند که از مشاجره با یکدیگر و بیمار بپرهیزند و حتی المقدور جَو آرام و به دور از تنش و تشنج را برای بیمار فراهم آورند .

همسر ، افراد خانواده و دوستان نزدیک بیمار افرادی هستند که می توانند متحدین مهم درمانگر در کار رواندرمانی بیمار محسوب شوند و نقش مؤثری در سلامت روان بیمار داشته باشند .

با توجه به تأثیر متقابل وضعیت جسمی و وضعیت روانی انسان بریکدیگر ، افراد مبتلا به بیماریهای مزمن جسمی سعی کنند تا خود را از ابتلاء به اختلالات روانی محافظت نمایند و افراد خانواده و مراقبین آنها تمام تلاش خود را در پیشگیری و کنترل اختلالات روانی این بیماران بنمایند . زیرا ابتلاء بیماران مزمن جسمی به اختلالات و مشکلات روانی ، روند بیماری جسمی آنها را پیچیده تر و وخیم تر می کند و درمان بیماری جسمی آنها را با دشواریهای زیادی مواجه می نماید . هرچقدر بیماران مبتلا به بیماریهای مزمن جسمی در آرامش و سلامت روانی بیشتری باشند به همان اندازه بیماری جسمی آنها وضعیت آسان تری پیدا می کند و درمان بیماری جسمی آنها نتیجه بخش تر خواهد بود .

ایجاد یک شبکه حمایتی مناسب یک تلاش متقابل است همانگونه که اطرافیان بیمار تلاش می کنند تا از او حمایت و مراقبت کنند بیمار نیز سعی نماید تا ارتباط خوبی با خانواده ، مراقبین و اطرافیان خود داشته باشد و از تلخی و بدرفتاری با آنان بپرهیزد .

اعضای خانواده ، مراقبین و پزشک نباید هیچ چیزی را در مورد وضعیت بیماری فرد از او مخفی نگهدارند بلکه باید با بیمار صادق باشند .


7-شبکه حمایتهای اجتماعی :

اعضای خانواده ، دوستان ، همکاران ، آشنایان و مراقبین بیمار شبکه حمایتهای اجتماعی او را تشکیل می دهند . این افراد تلاش کنند تا حمایتهای عاطفی و اجتماعی لازم را از بیمار بنمایند و در تحمل مشکلات بیماری ، او را تنها نگذارند ، آنها باید از بیمار مراقبت کنند ،  با او هم حسی و همدردی کنند . او را همانگونه که هست و با تمام نقص ها و ناتوانی های ناشی از بیماریش بپذیرند . تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند که بیمار احساس تنهایی و انزوا و طردشدگی داشته باشد و به او در سازگار شدن با شریط بیماریش کمک کنند . بیمار نباید از درخواست کمک از دیگران امتناع کند او باید بپذیرد که به کمک دیگران نیازمند است و از کمک خواستن از دیگران شرمسار نباشد . بیمار باید به خود اطمینان بدهد که تنها نیست و اطرافیان او افراد مهربانی هستند که به او علاقه مندند و حاضرند به او کمک کنند و او را در شرایط بیماریش تنها نخواهند گذاشت .

8- برقراری ارتباط اجتماعی مؤثر :

بیمار سعی کند از ارتباطات اجتماعی کناره گیری نکند و با افراد خانواده ، دوستان و آشنایان خود بیش از پیش ارتباط و دیدار داشته باشد . پیشنهاد می شود که او در مورد نگرانیها و احساساتی که راجع به خود و بیماریش دارد با افراد مورد اعتماد در میان خانواده و دوستانش درددل کند و ترسها و افکار خود را ابراز نماید .


9-انجام فعالیتهای فردی ، شغلی و اجتماعی :

باید تلاش کند در صورت امکان تمام فعالیتهای روزمره و شخصی خود را انجام دهد و در فعالیتهای شغلی و اجتماعی نیز مشارکت داشته باشد و خود را از اینگونه فعالیتها کنار نکشد .


10-انجام فعالیتهای هنری :

چنانچه وضعیت جسمانی بیماراجازه می دهد به فعالیتهای هنری نظیر موسیقی ، خطاطی ، شعر، صنایع دستی و نقاشی بپردازد.


11-تعالیم مذهبی:

بیماربا عبادت کردن و استعانت از تعالیم مذهبی ارتباط خود را با خداوند تقویت کند و از خداوند یاری بخواهد و با مطالعه متون مذهبی و عرفانی به زندگی خود معنا ببخشد و جنبه های معنوی و روحانی وجود خود را تقویت نماید. بیمار باید بداند که خداوند او را دوست دارد و تحت هر شرایطی حامی و پشتیبان او است و اورا در مشکلات تنها نخواهد گذاشت .


12-پذیرش مرگ :

نکته ای که در برخورد با بیماران لاعلاج یا صعب العلاج باید به آن توجه داشت ، نوع نگرش بیمار به مرگ است . بیمار  این نگرش را در خود تقویت کند که مرگ پایان همه چیز نیست . او باید به ابعاد ماورایی مرگ اعتقاد پیدا کند . در اینصورت پذیرش مرگ برایش آسان تر خواهد بود .


13-مهارتهای زندگی :

بیمار مهارتهای زندگی از جمله حل مسأله ، مدیریت خشم و مدیریت استرس را بیاموزد و آنها را در زندگی به کار ببرد. این مهارتها به بیمار کمک می کند تا درمواقع سخت و دشوارزندگی بتواند تصمیمات درست بگیرد ، رفتار صحیحی داشته باشد ، احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد و بتواند با دیگران ارتباط مؤثر و مناسبی برقرار کند .


14- آرامش عضلانی ( ریلکسیشن ) و مراقبه ( مدیتیشن ) :

یادگیری و به کاربردن این فنون به بیمار کمک می کند که استرس های خود را کنترل کند و آرامش داشته باشد .


15-ورزش و انجام فعالیتهای جسمانی :

اگر بیمار به دلیل مشکلات جسمانی اش توان شرکت در باشگاههای ورزشی ، یوگا و استخررا ندارد می تواند هرروز پیاده روی کند و یا در منزل به انجام حرکات نرمشی بپردازد .


16-امید :

بیمار به نیروهای خود ، پشتیبانی خداوند ، دانش پزشک و کمکهای اطرافیانش ایمان داشته باشد و به تأثیر تمام آنها در بهبودی خود امیدوار باشد . بارها گزارش شده است که برخی بیماران لاعلاج که پزشکان از درمان آنها قطع امید کرده اند توانسته اند با حفظ روحیه خود و داشتن امیدواری شفا یابند و با نیروهای درونی خود و با قدرت خداوند تمام علائم و نشانه های بیماری را در خود از بین ببرند .


17-روحیه مبارزه :

بیمار روحیه مبارزه داشته باشد و در برابر بیماری شکست نخورد و هرگز از خود ضعف نشان ندهد . بیمار این روحیه را باید به طور مداوم حفظ کند و در موضع ضعف قرار نگیرد. اعتقاد داشته باشد که می تواند بیماری از پای در آورد . بیمارانی که از روحیه مبارزه برخوردارند نه تنها نمی میرند بلکه زمانی فرا می رسد که بر بیماری خود پیروز می شوند و بهبود می یابند .


18-تفریح ، سرگرمی :

بیمار برای حفظ سلامت روان خود به فعالیتهای تفریحی مورد علاقه اش بپردازد . به همراه خانواده به مسافرت برود . گاهی اوقات به پارک ، سینما ، موزه ، کنسرت ، رستوران و فروشگاه برود . از مناظر طبیعی و فرح بخش دیدن کند و به گردش در مناطق مورد علاقه خود بپردازد. موسیقی گوش کند و یا به مطالعه کتاب های مور دعلاقه اش بپردازد .


19-شوخ طبعی ، نشاط :

برخورداری از شوخ طبعی ، بذله گویی و نشاط از راهکارهای بسیار مؤثر برای مقابله با مشکلات روانی دربیماریهای جسمی مزمن است . خنده ، بازی و شوخی موجب می شود که فرد بیماری خود را خیلی جدی نگیرد و در مواقعی بتواند مشکلات آن را فراموش کند و علی رغم دشواریهای بیماری بتواند روحیه شادابی را در خود به وجود بیاورد .


21-تغییر شیوه زندگی :

پس از ابتلاء فرد به بیماری مزمن جسمی مسلماً او نمی تواند مانند زمان قبل از بیماری خود زندگی کند و برای سازگاری هرچه بیشتر با شرایط بیماری خود و کمک به بهبود بیماری لازم است بیمار شیوه زندگی خود را تغییر دهد . او باید روش های جدید و سازگارانه ای را در تغذیه ، فعالیتهای روزمره ، ورزش ، برقراری ارتباطات اجتماعی و مقابله با اختلالات روانی در پیش بگیرد . حتی لازم است خانواده بیمار نیز تغییراتی را در شیوه زندگی خود ایجاد کنند تا بتوانند مراقبتها و حمایتهای مناسب تری از بیمار داشته باشند و خودشان در این مراقبتها از نظر جسمی و روانی کمتر آسیب ببینند و ضمن مراقبت از بیمار از سلامت جسمی و روانی خود نیز محافظت نمایند .


22-کنترل شرایط بیماری :

بیمار سعی کند اطلاعات و دانش کافی در مورد بیماری خود کسب کند . وقتی بیمار از آگاهی و اطلاعات مفید راجع به بیماری خود برخوردار باشد می تواند بروضعیت بیماری خود مسلط باشد و اوضاع زندگی خود را تحت کنترل داشته باشد . این موقعیت به او احساس تسلط ، کارآمدی و اعتماد به نفس می دهد و خود را در مقابل بیماری ، ضعیف احساس نمی کند .


23-پرت کردن حواس از موضوع بیماری :

با انجام بسیاری از فعالیتهای فوق ( اشتغال به کار ، انجام کارهای منزل ، دعا و عبادت ، فعالیتهای هنری ، تفریح و گردش ، ورزش و ....) بیمار می تواند حواس خود را پرت کند و ذهن خود را از تمرکز بر بیماری دور کند . معطوف کردن افکار بر موضوع بیماری و اندیشیدن مداوم به آن می تواند سلامت روانی بیمار را به خطر بیندازد . بیمار می تواند با منحرف کردن افکار به سمت موضوعات دیگر و مشغول نگه داشتن خود ، از بزرگ نمایی و فاجعه آمیز کردن بیماری خود جلوگیری کند .


24-اجتناب از استرس :

یکی از عواملی که موجب تشدید وضعیت بیماری جسمی فرد می شود ، استرس است . بیمار باید از موقعیتهای استرس زا اجتناب کند . بهتر است شرایط محیط زندگی بیمار به گونه ای باشد که در آن عوامل تنش زا ، تشنج آور و مشاجرات به حداقل برسد .


25-دوست داشتن خود :

بیمار احساس ارزشمندی را در خود به وجود بیاورد و خود را دوست داشته باشد . او خود را همانگونه که هست و با وجود تمام  ناتوانی های ناشی از بیماریش بپذیرد و سعی کند ارزش های وجودی خود را بعنوان یک انسان دریابد . بیمارهرگز نباید خود را تحقیر و سرزنش کند . او باید به توانائی هایی که دارد افتخار کند و برای ناتوانی هایش شرمنده نباشد .


26-توجه بیمار به وضعیت ظاهری خود :

بیمار ممکن است به دلیل احساس افسردگی و ناامیدی ناشی از بیماری خود به وضعیت ظاهری ، زیبائی چهره و آراستگی لباس خود بی اهمیت باشد و با ظاهر ژولیده و نامرتب در مقابل دیگران حاضر شود . رسیدگی بیمار به وضعیت ظاهری خود از نظر آراستگی موها ، مرتب و تمیز بودن لباس ها و زیبایی چهره از طرفی بر نشاط و روحیه خود بیمار تأثیر زیادی دارد و در افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس به او کمک می کند و از سوی دیگر موجب می شود که ظاهر دلنشین تری داشته باشد ، بر دیگران تأثیر مثبتی بگذارد و از جانب دیگران بیشتر مورد پذیرش و توجه قرار گیرد .


27-رویارویی با گروه همتا :

گروه همتای متشکل از افرادی است که به یک نوع بیماری مبتلا هستند و از شرایط بیماری یکسانی برخوردار هستند . آنها مشکلات و ناتوانی های مشابهی دارند و از این نظر می توانند یکدیگر را به خوبی درک کنند و با افراد گروه هم حسی داشته باشند . وقتی بیمار در این گروه مشارکت و حضور داشته باشد متوجه می شود که افراد دیگری نیز هستند که از مشکلات مشابه او رنج می برند و حتی شاید وضعیت برخی از آنها وخیم تر نیز باشد . با مشاهده مشکلات و تنگناهای پیش روی اعضای گروه همتا ، بیمار ، نسبت به بیماری خود پذیرش بیشتری پیدا می کند و از فاجعه آمیز کردن و بزرگ نمایی علائم بیماری خود اجتناب می کند و بهتر می تواند با بیماریش کنار بیاید . بر اثر ارتباط با اعضای گروه همتا ، بیمار می تواند از تجربیات آنها در مقابله با بیماری و مهارکردن آن بهره مند شود . علاوه بر این با مشارکت در این گروه بیمار می تواند دوستان جدیدی پیدا کند و شبکه حمایتهای اجتماعی خود را گسترده تر نماید . او می تواند با دوستان جدید خود در گروه درددل کند و از ناراحتیها و نگرانیهای خود با آنان صحبت کند و بدین طریق به آرامش و سلامت روانی خود کمک نماید . همچنین بیمار می تواند با دراختیار گذاشتن تجربیات خود برای اعضای گروه و کمک به آنها در پذیرش و سازگاری با بیماریشان ، احساس کفایت ، مفید بودن و کارآمدی را بعنوان یک فرد مؤثر در جامعه در خود به وجود بیاورد .

28-تفکر مثبت :

بیمار نسبت به خودش ، دیگران و دنیا دیدگاه مثبت داشته باشد . در زمان حال زندگی کند و به گذشته یا آینده فکر نکند . اندیشیدن به گذشته او را افسرده می کند و فکر کردن به آینده اضطراب را در او به وجود می آورد . بهتر است آرزوهای بزرگ ، دورودراز و دست نیافتنی نداشته باشد . سعی کند آرزوهایی را در ذهن خود جای دهد که توان رسیدن به آنها را در خود می بیند .



:: موضوعات مرتبط: اخبار ( News ) , سلامت و پزشکی , مقالات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از ببیماریهای مزمن , مقالات روانشناسی , پالایش یا فیلتر ذهنی , روان شناسی , دلهره , خشم , افسردگی , وسواس , اختلالات شخصیتی , خودباوری , بیماریهای روان تنی , اسکیزوفرنی , کمرویی , تلقین پذیری , مرکز مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 3 شهريور 1393
.

خشم یک احساس نیرومند ناخشنودی و خصومت نسبت به موقعیت ها و افراد است. چنانچه این واکنش خشم از حد خاصی فراتر رود، ممکن است دچار اختلال شویم. یک اختلال زمانی ایجاد می شود که فرد آشفتگی هیجانی قابل توجه و یا نقص چشمگیری را در روابط با دیگران، کسب درآمد، امور منزل و یا تحصیل، تجربه کند. احساسات خشم معمولا بیش از اضطراب و افسردگی، موجب آشفتگی شخصی می شوند. سطوح بالای خشم معمولا منجر به محدود شدن توانایی حل مسأله، تصمیم گیری تکانشی و اقدامات احمقانه می شود. خشم، عمدتا ناشی از باورها، انتظارات و خودگویه های غیرمنطقی خودمان است. شخصی که به آسانی عصبانی می شود، علت خشم را در درون خود نمی داند بلکه آن را به رفتار دیگران نسبت می دهد. بر خلاف آنهایی که دچار اضطراب یا افسردگی شدید می شوند، افرادی که دچار خشم مستمر و شدید هستند به ندرت می پذیرند که مشکل هیجانی دارند.


افسانه ها و واقعیت ها در مورد خشم

افسانه 1: خشم از یک عامل بیرونی مانند یک رویداد، موقعیت یا رفتار شخصی دیگر ناشی می شود و افراد کنترلی بر روی خشم خود ندارند.
واقعیت: ما هم مسئول علت خشم خود، و هم مسئول نحوه مدیریت آن هستیم. دیدگاه ABC در مورد خشم نشان می دهد که رویدادها و افراد ناخوشایند، تنها باورهای غیرمنطقی ما را برمی انگیزند و باورها و خودگویه های ما علت واقعی احساسات و رفتار خشم ما هستند.


افسانه 2: ابراز نمودن خشم، مفید و سالم است. من هنگامی که خشم خود را ابراز می کنم احساس بهتری دارم.
واقعیت: ابراز نمودن خشم به ما احساس قدرت، توانایی و کنترل می دهد و همزمان برروی احساسات آسیب، طرد، درماندگی و بی کفایتی ما سرپوش می گذارد.


افسانه 3: من در رابطه با خشم خود تنها دو انتخاب دارم: آن را بروز دهم یا آن را در خود نگه دارم.
واقعیت: انتخاب دیگری نیز وجود دارد. به جای ابراز یا در خود نگه داشتن خشم، با اصلاح باورها و خودگویه هایتان آن را کاهش داده و یا خاموش کنید. به یاد داشته باشید که ابراز خشم، عمل کردن به خشم است و عمل کردن به خشم احتمال این را که شما در آینده هم به هنگام مواجه شدن با ناکامی به ابراز خشم بپردازید، افزایش می دهد


افسانه 4: ابراز خشم توجه دیگران را جلب می کند، باعث می شود به آنچه می خواستید دست پیدا کنید و احتمال سوءاستفاده دیگران را از شما کاهش می دهد.
واقعیت: شاید ابراز خشم باعث شود که شما به آنچه که می خواستید دست پیدا کنید اما این امر فقط در کوتاه مدت صدق می کند. در درازمدت، ابراز شدید خشم به روابط ما آسیب می زند. فوران خشم موجب رنجیدگی، ناخشنودی، ایجاد شکاف در روابط، و حتی کینه و انتقام جویی می شود. خشم، خشم ایجاد می کند



:: موضوعات مرتبط: اخبار ( News ) , مقالات روانشناسی , ,
:: برچسب‌ها: افسانه ها و واقعیت ها در مورد خشم , مقالات روانشناسی , پالایش یا فیلتر ذهنی , روان شناسی , دلهره , خشم , افسردگی , وسواس , اختلالات شخصیتی , خودباوری , بیماریهای روان تنی , اسکیزوفرنی , کمرویی , تلقین پذیری , مرکز مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 2 شهريور 1393
.

 نرم افزار ساخت اتوران My-Autoplay-Professional

                       

نرم افزار ساخت اتوران My Autoplay یکی از بهترین نرم افزارها برای ساخت منوهای اتوران Autorun، Presentation های تعاملی، نرم افزارهای چند رسانه ای، سی دی نرم افزار، سی دی فهرست، سی دی آلبوم های عکس، اسلایدشو، کتاب الکترونیک و غیره است. این نرم افزار ابزاری مهم برای شرکت های نرم افزاری، خرده فروش ها، عکاسان، طراحان و بازاریابان می باشد. همچنین شما می توانید از آن در خانه به خوبی برای ساخت آلبوم های عروسی یا فیلم های خانوادگی خود استفاده کنید.

download

امکانات نرم افزار My Autoplay Professional:

- یادگیری ساده در کمتر از ۱۰ دقیقه با استفاده از رابط گرافیکی کاربر پسند.
- طراحی قدرتمند، بدون نیاز به مهارت و تخصص برنامه نویسی و استفاده از محتوای دلخواه مانند عکس، ویدئو، موزیک، اینترنت، فلش، متن، دکمه، ابر لینک ها و …
- قالب های آماده استفاده در انواع مختلف با قابلیت دستکاری برای مطابقت با نیاز شما که شامل منوهای نصب کننده نرم افزار، کارت ویزیت های الکترونیک، بروشورهای تجاری و غیره می باشد.


- آبجکت های تعاملی : ۲۰ نوع آبجکت مختلف برای انتخاب وجود دارد. این آبجکت ها شامل دکمه ها، لیبل ها، لیبل های ابر لینک، جعبه متن، عکس ها، ویدئوها، فلش های Macromedia، مرورگرهای وب، Hotspot ها، زمان سنج، دکمه های رادیو، لیست فایل ها و غیره می باشد که هر کدام کاملا قابل دستکاری هستند.
- اکشن ها : شما می توانید از نواع مختلف اکشن های تعبیه شده در نرم افزار استفاده کنید، پروژه شما می تواند هر فایلی را توسط نرم افزار مربوطه خود باز کند، فایل های موزیک و ویدئو را اجرا کند، فایل های اینترنتی را باز کرده، ایمیل ارسال کند و …
- انتشار ساده : شما می توانید یک فایل منفرد قابل اجرا را برای انتشار در وب یا ارسال ایمیل انتخاب کنید تا تنها با چند کلیک ساخته شود و یا می توانید پروژه های خود را در فرمت ایمیج دی وی دی و سی دی ISO و یا روی پوشه ای در هارد درایو خود ذخیره کند.


               

  • حجم فایل: 30 مگابایت
  •                                                                                                 
  • شرکت سازنده: arafasoft.com
  • پسورد:www.p30world.com


:: موضوعات مرتبط: دانلود کده , نرم افزار های کاربردی کامپیوتر , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , کامپیوتر ، لپ تاپ ( نرم افزار ) , ,
:: برچسب‌ها: دانلود My Autoplay Professional 11 – نرم افزار ساخت اتوران , آموزش کامپیوتر , آموزشگاه کامپیوتر , آموزش دانلود نرم افزار , دانلود نرم افزار اتوران , ساخت ایران , چگونه انوران نصب کنیم ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 2 شهريور 1393
.

 

iSkysoft Video Editor ساده ترین راه برای تبدیل ویدیوها کلیپ ها به فیلم می باشد. به سادگی و با کشیدن و رها کردن کلیپ ها در محیط نرم افزار ، شما می توانید یک فیلم فوق العاده همراه با ویرایش کامل ویدیو ، صدا گذاری و تغییر موسیقی پس زمینه ایجاد نمایید. بهترین ابزار برای کاربران مبتدی و حرفه ای کامپیوتر می باشد و قابلیت ویرایش فرمت های معروف فیلم نظیر AVI، MP4، MPG، WMV، MKV، MTS، TS را دارا می باشد. شما همچنین قادر به انتقال ویدیوها به گوشی موبایل ، تبلت ، آیفون و گوشی های اندرویدی خواهید بود.

 

قابلیت های نرم افزار iSkysoft Video Editor :

 

- ادغام ، برش ، چرخش آسان فیلم ها

- تنظیم روشنایی و کنتراست ویدیو ها

- اضافه کردن متن و تصاویر به ویدیو ها

- تغییر پس زمینه ویدیوها

- تبدیل چندین فیلم با یکدیگر و ایجاد حالت تصویر در تصویر

- ایجاد فیلم های فان و خنده دار با جلوه های ویژه

- اضافه کردن فیلم های مختلف به فیلم ها

- اضافه کردن جلوه های ویژه به صدا

- ساخت فیلم های هنری از کلیپ ها

- اشتراک گذاری ویدیوها

- رایت ویدیوها

- انتقال فیلم ها به گوشی های همراه

 

فرمت های قابل پشتیبانی توسط نرم افزار iSkysoft Video Editor :

 

- فرمت های ویدیویی : MP4, FLV, AVI, MPG, MPEG, VOB, 3GP, 3G2, MOV, F4V, M4V, TS, TRP, M2TS, MTS, TP, DAT, WMV, MKV, ASF, DV, MOD, NSV, TOD, EVO

- فرمت های HD قابل پشتیبانی : HD TS, HD MPG, HD TRP, HD MPEG-4 Movie for iDVD and iMovie, HD QuickTime Movie, HD MPEG-4 Movie, HD AVC MPEG-4 Movie

- فرمت های صوتی : WMA, WAV, M4A, MP3, AAC, AC3, OGG

 

 دانلود فایل   
حجم فایل: 81 مگابایت 
پسورد فایل : www.patoghu.com


:: موضوعات مرتبط: دانلود کده , نرم افزار های کاربردی کامپیوتر , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , کامپیوتر ، لپ تاپ ( نرم افزار ) , ,
:: برچسب‌ها: ویرایش و تدوین حرفه ای فیلم iSkysoft Video Editor 4 , 1 , 1 , 2 , آموزش کامپیوتر , آموزشگاه کامپیوتر , آموزش دانلود فتوشاپ , فتوشاپ , دانلود فیلم آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

سرود طبیعت ضربانی ملایم و کشیده دارد 

آدمی ریشه در خاک و طبیعت زیبا دارد

آنانی که پاکروانند نسیم دل انگیز این زیبایی اند

ارد بزرگ

عکس نوشت

تصویر فوق مربوط به آبشار گزو سواد کوه هست

یکی از زیباترین و بلند ترین آبشار های کشور



:: موضوعات مرتبط: معرفی مناطق دیدنی , مناطق دیدنی و گردشگری جهان , فرهنگ و هنر , عکس مناظر , ,
:: برچسب‌ها: داستان کوتاه , داستان های آموزنده , سخنان بزرگان , داستان های جالب , پند و اندرز , پندهای بزرگ زندگی , مرکز مشاوره تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

مگر از دستهای نانازی و مخملیِ کارنکرده‌مان در مقابل کارگری خجالت می‌کشیم

که انتظار داریم او از فکر و عقیده‌اش خجالت بکشد؟

ابراهیم گلستان

حقیقت نوشت

هیچ چیزی چندش آور تر از احترامی که از ترس نشات گرفته نیست . . .

آلبر کامو



:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر , ,
:: برچسب‌ها: داستان کوتاه , داستان های آموزنده , سخنان بزرگان , داستان های جالب , پند و اندرز , پندهای بزرگ زندگی , مرکز مشاوره تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

  جاوا سرولت 

تکنولوژی servlet جاوا گسترس وب را به آسانی فراهم می‌کند. و شامل مکانیزم‌هایی برای توسعهٔ تابعی سرور وب و برایدسترسی به سیستم‌های تجاری موجود است.servlet قسمتی از javaEE است که به درخواست‌های مشتری پاسخ می‌دهد

// Hello.java

import java.io. *;

import javax.servlet. *;

 

public class Hello extends GenericServlet {

    public void service(ServletRequest request, ServletResponse response)

            throws ServletException, IOException {

        response.setContentType("text/html");

        final PrintWriter pw = response.getWriter();

        pw.println("Hello, world!");

        pw.close();

      {

      {

 

واژهٔ import کامپایلر جاوا را هدایت می‌کند که تمام کلاس‌های

عمومی و واسط‌ها را از بسته‌های java.io وjava.servlet را در

کامپایل وارد کند.

کلاس Hello کلاس Genericservlet را توسعه می‌دهد. کلاس

Genericservlet واسطی برای سرور فراهم می‌کند تا درخواست را

به servlet بفرستد و چرخهٔ زندگی servlet را کنترل کند.



:: موضوعات مرتبط: گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , کامپیوتر ، لپ تاپ ( نرم افزار ) , موبایل ، تبلت ( نرم افزار ) , ,
:: برچسب‌ها: برنامه های جاوا , برنامه نویسی زبان جاوا , ترفندهای برنامه نویس , سیستم عامل , , net , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

در زیر نمونه‌ای از برنامه‌ای که در جاوا نوشته شده‌است آورده شده‌است. البته برای کامپایل کردن این برنامه بایستی کیت توسعه جاوا بر روی سیستم مورد نظر نصب شده باشد.

public class Test{

    public static void main(String[] args) {

        System.out.println("HelloWorld!");

     {

     {

                                                                                                                برای اجرای برنامه بالا، ابتدا باید یک فایل به نام Test.java ساخته شود و سپس کامپایل شود:$ javac Test.java

سپس یک فایل خروجی به نام Test.class دریافت می‌شود. بعد با استفاده از دستور زیر برنامه قابل اجرا است:

 

 $ java Test



:: موضوعات مرتبط: گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , موبایل ، تبلت ( نرم افزار ) , ,
:: برچسب‌ها: نمونه‌هایی از برنامه‌های جاوا , نمونه برنامه نویسی جاوا , ترفندهای جاوا , اموزش جاوا , تکه برنامه ای از جاوا ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

جاوا برای نوشتن انواع برنامه‌های کاربردی مناسب است. با جاوا می‌توان انواع برنامه‌های زیر را نوشت:

. برنامه های تحت وب 

. رایانه جیبی   تلفن همراه  سیستم های کوچک مانند برنامه نویسی 

. (Enterprise برنامه های کابردی بزرگ 

. (Desktop) برنامه های رومیزی 

 

قابلیت خاصی در جاوا وجود دارد بنام اپلت. اپلت‌ها امکانات فراوانی برای نوشتن

برنامه‌های تحت وب در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند که دیگر زبان‌های

برنامه‌نویسی فاقد آن هستند. [نیازمند منبع]البته وجود ماشین مجازی جاوا برای اجرای

اپلت لازم است. اپلت‌ها نظیر فناوری اکتیوایکس شرکت مایکروسافت هستند که

برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد تا امکاناتی را به مرورگر کاربر بیفزایند. البته تفاوت این دو

در امنیت می‌باشد به گونه‌ای که اپلت‌ها بدلیل اینکه در محیطی به نام جعبه شنی

(sandbox) اجرا می‌شوند امن هستند ولی اکتیوایکس‌ها فاقد چنین امنیتی هستند.

 

 

  1. سیستم‌عامل: هر چقدر زبانهای net. قوی باشند تنها بر روی پلت فرم ویندوز اجرا می‌شوند و برخی ویندوز را سیستم‌عامل غیر قابل اعتمادی در برنامه نویسی Enterprise می‌دانند.[نیازمند منبع] ولی جاوا از این نظر انتخاب خوبی است.
  2. قابلیت حمل: جاوا بر روی سکوهای رایانش گوناگونی قابل اجرا است، از ATM و ماشین رختشویی گرفته تا سرورهای سولاریس با قابلیت پشتیبانی از 1024 cpu برای پردازش.
  3. جاوا بیشتر از یک زبان است: جاوا فقط یک زبان نیست و انجمن‌هایی متشکل از بزرگان صنایع و برنامه‌نویسان زیادی مشغول به توسعه و ایجاد استانداردهای جدید و به روز هستند.


:: موضوعات مرتبط: گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , موبایل ، تبلت ( معرفی ) , موبایل ، تبلت ( نرم افزار ) , ,
:: برچسب‌ها: برنامه های جاوا , برنامه نویسی زبان جاوا , ترفندهای برنامه نویس , سیستم عامل , , net , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.


اگر بخواهید یکی از URL هایی که در نوار آدرس دیده میشود را پاک کنید باید از ریجستری استفاده کنیم. این کلید را در ریجستری پیدا کنید : 
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerTyped URLs 
به این ترتیب در ستون سمت راست می توانید فهرست نشانی هایی که تایپ کرده اید را ببینید... 
روی هر کدام از آدرس هایی که نمی خواهید راست کلیک کنید و گزینه Delete راانتخاب کنید. 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات (IT) , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.


1-ابتدا رجیستری ویندوز را باز می کنیم(بوسیله تایپ Regedit در گزینه Run از منوی Start) 
2-به ترتیب وارد پوشه های HKEY-classes-rootDirectoryShellex می شویم 
3-بر روی پوشه ContextmenuHandlers رایت کلیک کرده وسپس گزینه New و پس از آن گزینه Key را انتخواب کنید و اسم آنرا Copy to بگذارید 
4-در قسمت سمت راست بر روی (Default) دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data عبارت: 
{C2FBB630-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13} 
را بنویسید 
5-پوشه دیگری مطابق دستورالعمل 4 بسازید ولی این بار نام آنرا Move to بگذارید و مانند قسمت قبل بر روی (Default) دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data عبارت: 
{C2FBB631-2971-11d1-A18C-00C04FD75D13} 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات (IT) , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.


حتما شما هم صدا هایی کوتاه و در برخی موارد متناوب را بطور مثال از اسپیکر داخلی کامپیوتر تان به دلایل مختلف پخش می شود شنیده اید. اگر با اینگونه صداها که در اصطلاح به آنها beep گفته می شود مشکل دارید و دلتان می خواهد برای همیشه از شر آنها خلاص شوید کافی است ترفند زیر را دنبال کنید . 
به محیط رجیستری ویندوز خود وارد شوید . پس از ورود با اجرا ی فرمان Regedit در منوی Run در ستون سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید 
Hkey_current_usercontrol panelsound 

پس از طی مسیر بالا در ستون سمت راست مقدار گزینه beep را از yes به no تغییر دهید . 
با این کار برای همیشه از شر این صداها خلاص می شوید. 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات (IT) , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

وقتی که ویندوز راه اندازی میشود بعشی از برنامه ها نیر به طور اتوماتیک با آن فعال میشود و این باعث میشود تا فضای زیادی از حافظه مصرف شود . 
این برنامه ها را به راحتی میتوان حذف کردابتدا به کلید زیر بروید : 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrent Version 

در کلید های Run و RunOnce میتوانید برنامه هایی را که در هنگام راه اندازی ویندوز اجرا میشوند را پیدا و آنها را حذف کنید( محتوای آن را پاک کنید ) . 
همچنین میتوانید به کلید زیر بروید : 

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrent Version 
در کلید های Run و RunOnce و RunOnceEx و RunServices و RunServicesOnce نیز میتوانید این برنامه ها را بیابید .



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات (IT) , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

در ویندوز حافظه مجازی معمولا پاک نمیشود یا مجددا ایجاد نمیگردد برای انجام این کار ابتدا به کلید زیر بروید : 
HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrenControlSetControlSessionManagerMemoryManagement
داده ای از نوع DWORD ایجاد کنید و نام آن را ClearPageFileAtShutDown قرار دهید و سپس مقدار آنرا 1 قرار دهید 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات (IT) , گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.


اگر روی یک فایل دسته ای دوبار کلیک کنید آن فایل بلافاصله اجرا خواهد شد در مورد فایلهایی که حاوی فرامین حساس و خطرناک هستند این کار میتواند بسیار خطرناک باشد و حتی میتواند ویندوز را از کار بیاندازد . 
برای فعال کردن حالت ویرایش ابتدا به کلید زیر بروید : 

HKEY_CLASSES_ROOTBatfileShellOpen 
حال نام کلید Open را به Run تغییر دهید . 

روی داده باینری Edit Flag واقع در HKEY_CLASSES_ROOTBatfile دوبار کلیک کنید و داده 00 00 00 00 را در آن وارد کنید . 
اکنون Explorer یا MyComputer را باز کرده و از منوی Tools گزینه FolderOptions را انتخاب کنید . 
در قسمت File Type به گزینه MS-DOS Bath File مراجعه کنید . همان طور که مشاهده میکنید سه دکمه آخر ( دکمه های EDIT و Remove و Set Default ) در ویندوز ایکس پی برای مشاهده این دکمه ها باید به قسمت Advanced بروید 
اکنون دکمه edit به عنوان عمل پیش فرض انتخاب میشود . 



:: موضوعات مرتبط: گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

به کلید زیر بروید : 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet SettingCache 

داده ای از نوع DWORD با نام Persistent ایجاد نماید بسته به نوع نیاز خود یکی از مقادیر زیر را در آن قرار دهید 
0 = empty 
1 = do not empty 



:: موضوعات مرتبط: گروه فناوری و اطلاعات فرزانگان امروز , کامپیوتر ، لپ تاپ ( نرم افزار ) , وبسایت ( آموزش ) , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش , مشاوره تحصیلی رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.

وقتی برنامه ای را میبندید برخی از Dll های آن همچنان در Ram باقی میمانند و کمی روی سرعت کامپیوترتان تاثیر میگذارند برای حذف آنها از Ram ابتدا به کلید زیر بروید : 

HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer 
یک متغیر جدید از نوع String Value ایجاد کنید و نام آن را AlwaysUnloadDll قرار دهید و هکچنین مقدار آن را 1 قرار دهید 



:: موضوعات مرتبط: فناوری اطلاعات (IT) , کامپیوتر ، لپ تاپ ( نرم افزار ) , وبسایت ( آموزش ) , ,
:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتر , آموزش , مشاوره تحصیلی , ترفندهای کامپیوتر , حافظه ram , رشد دانش ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مشاورین موسسه فرزانگان رشد دانش
ت : 1 شهريور 1393
.
موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی
مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه

Free SEO Tools

مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه مرکز مشاوره و ثبت نام موسسه